ΝΕΑ

Ακυκλοφόρητες φωτογραφίες του Prince, της Madonna και των Rolling Stones στο νέο βιβλίο του Paul Natkin

Από την Γεωργία Θεοδωρίδου

Ο Paul Natkin είναι αναμφίβολα ένας από τους πιο επιτυχημένους φωτογράφους μουσικών του Σικάγο. Έχει συνεργαστεί με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των Madonna, Prince και The Beastie Boys, αλλά με σεμνότητα αποδίδει την επιτυχία του στο «να βρίσκεται στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή».

Τώρα, μετά από μια μακρά και επιτυχημένη καριέρα, ο Paul κυκλοφορεί επιτέλους το έργο της ζωής του στο Natkin: The Moment of Truth, που δημοσιεύεται από την Trope Publishing Co, το οποίο περιλαμβάνει πορτρέτα παρασκηνίων και φωτογραφίες συναυλιών που δεν έχουμε ξαναδεί.

Η φωτογραφία δεν ήταν ένα μονοπάτι που είχε σχεδιάσει να ακολουθήσει ο Paul, αλλά μάλλον έγινε όταν ανακάλυψε τα προνόμια που γνώριζε ο πατέρας του ως φωτογράφος. Τόσο η μητέρα του όσο και ο πατέρας του ήταν ανεξάρτητοι φωτογράφοι, αλλά τα παράτησαν για να ασχοληθούν με άλλους τομείς εργασίας όταν γεννήθηκε ο Paul. Στην ηλικία των 19 ετών, η επιχείρηση του πατέρα του ως εργολάβου κτιρίων είχε αρχίσει να παραπαίει και αποφάσισε να επιστρέψει στη λήψη φωτογραφιών.

Η καριέρα του Paul στην αθλητική φωτογραφία ήταν σχετικά σύντομη και μέχρι το 1975 είχε αποφασίσει να επιμείνει στη μουσική φωτογραφία καθώς κατάλαβε ότι μπορούσε να συνδυάσει δύο από τα μεγαλύτερα πάθη του.

Η επιτυχία δεν ήρθε αμέσως για τον Paul, αλλά, όταν ήρθε, ήρθε πυκνά και γρήγορα. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του που εκτείνεται σε τέσσερις δεκαετίες, ο Paul είχε μερικές απίστευτες ευκαιρίες, συμπεριλαμβανομένου του να καταλήξει ως φωτογράφος περιοδειών για τους Rolling Stones, αλλά μια καθοριστική στιγμή είναι αυτή που οδήγησε τον Paul να πιστέψει ότι «τα κατάφερε».

photos

«Με προσέλαβαν να γίνω φωτογράφος περιοδειών για την πρώτη σόλο περιοδεία του Keith Richards και γι' αυτό προσλήφθηκα τον επόμενο χρόνο για να γίνω φωτογράφος περιοδείας για την περιοδεία Rolling Stones Steel Wheels».

Από εκεί, ο Paul συνέχισε να είναι τακτικός συνεργάτης του Creem Magazine, του Entertainment Weekly και ακόμη και του Playboy. Γύρισε έργα τέχνης άλμπουμ για το ζωντανό άλμπουμ του Ozzy Osbourne, Tribute, και το single εξώφυλλο για τη μεγαλύτερη επιτυχία της Alanis Morisette, Ironic. Αλλά το αποκορύφωμα της μέχρι τώρα καριέρας του δεν είχε έρθει ακόμη και θα έπαιρνε τη μορφή αποκλειστικά γυρισμάτων για τον Prince.

photos

Ο Πολ ρωτήθηκε από τον δημοσιογράφο του αν ήθελε να φωτογραφίσει το πάρτι γενεθλίων του Prince τον Ιούνιο του 1984, όπου θα φορούσε όλα τα ρούχα που θα φορούσε στην τότε επερχόμενη ταινία Purple Rain, και φυσικά ο Paul άδραξε την ευκαιρία. .

«Ανέβηκα στη Μινεάπολη, περιμένοντας να βρεθούν περίπου 100 φωτογράφοι ο ένας με τον άλλον μπροστά στη σκηνή. Κατέβηκα από το αεροπλάνο, μπήκα σε ένα ταξί και κατευθύνθηκα προς τον χώρο, όπου ανακάλυψα ότι επρόκειτο να είμαι ο μόνος φωτογράφος που θα επιτρεπόταν στο κτίριο εκείνο το βράδυ! Έτσι κατασκήνωσα μπροστά στη σκηνή και περίμενα να βγει ο Prince. Όταν άρχισε να παίζει, ήταν περίπου πέντε πόδια μπροστά μου και πόζαρε για μένα όλη τη νύχτα».

Από τότε που ο Paul ξεκίνησε την καριέρα του στη μουσική φωτογραφία το 1975, δεν υπήρξε καμία συναυλία στο Σικάγο που να έπεσε κάτω από τα ραντάρ του. Ήταν ένας περιζήτητος φωτογράφος που είχε την τύχη να γυρίσει τις περισσότερες μεγάλες μουσικές εκκινήσεις κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα.

Παρά τη γεμάτη διασημότητες καριέρα του, μόνο ένας καλλιτέχνης τον έκανε ποτέ να αισθάνεται εντυπωσιασμένος – και αυτός ήταν η τραγουδίστρια της κάντρι, η Emmylou Harris. «Ο συνδυασμός ομορφιάς και ταλέντου δεν συμβαίνει πολύ στη ζωή και δυσκολεύομαι πολύ να της μιλήσω όταν είμαστε στο ίδιο δωμάτιο! Αλλά μου αρέσει να τη φωτογραφίζω».

photos

Ποτέ κανείς δεν ενδιαφέρεται τόσο πολύ για τον εξοπλισμό, μέχρι σήμερα ο Paul φωτογραφίζει μια 50χρονη Hasselblad με ψηφιακή πλάτη και διάφορες Nikon DSLR. Παρόλο που η τεχνολογία της φωτογραφίας έχει προχωρήσει σημαντικά από τότε που ξεκίνησε την καριέρα του ο Paul, πιστεύει ότι «δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ της εποχής του «κινηματογράφου» και της «ψηφιακής» εποχής, εκτός από το ότι υπάρχουν πολύ περισσότεροι άνθρωποι που αυτοαποκαλούνται φωτογράφοι και ο ανταγωνισμός είναι σκληρός».

Όταν ρωτήθηκε τι συμβουλή θα έδινε σε κάποιον που μόλις ξεκίνησε τη διαδρομή της μουσικής φωτογραφίας, είπε, «Είναι πολύ πιο δύσκολο αυτές τις μέρες, με περιορισμούς που τίθενται στους φωτογράφους και την έλλειψη πελατών περιοδικών (οι περισσότεροι ιστότοποι ιστολογίων δεν πληρώνουν πολύ εικόνες). Θα έλεγα να ξεκινήσετε από το κάτω μέρος και να φωτογραφίσετε συγκροτήματα που θα σας δώσουν πρόσβαση και ελπίζω ότι κάποια μέρα θα γίνουν διάσημα!».

Το πρώτο βιβλίο του Paul Natkin, Natkin: The Moment of Truth, θα φτάσει στα βιβλιοπωλεία στα τέλη της άνοιξης του 2022. Αυτή η μονογραφία 288 σελίδων, με θήκη, με τιμή 55 $ (περίπου £42 / AU $75), περιέχει έργα που καλύπτουν κάθε είδος μουσικής από τζαζ και country μέχρι πανκ, μπλουζ, ροκ και χιπ χοπ. Για να μάθετε περισσότερα, επισκεφτείτε τον** ιστότοπο της Trope**.