ΝΕΑ

Το TikTok όχι μόνο κάνει τους καλλιτέχνες Viral, αλλά τους βοηθάει να χτίσουν καριέρα!

Από την Γεωργία Θεοδωρίδου

Καλλιτέχνες όπως η Muni Long χρησιμοποιούν αυτή τη νέα πλατφόρμα μάρκετινγκ και διανομής για να αξιοποιήσουν «την τεχνογνωσία και τη δύναμη του TikTok».

Προσφέρεται πλέον στους καλλιτέχνες ένα ευρύτερο φάσμα επιλογών. Ωστόσο, η εισβολή του TikTok στη "διανομή" είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτη επειδή η πλατφόρμα έχει διαδραματίσει βασικό ρόλο στην εκτόξευση τόσων πολλών επιτυχιών τα τελευταία χρόνια. Οι καλλιτέχνες πίσω από αυτά τα κομμάτια έπρεπε να φύγουν από το TikTok για να βρουν "επιλογές διανομής". Τώρα μπορούν να κάνουν τα πάντα σε ένα μέρος, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή όχι μόνο για να αυξήσουν το κοινό αλλά και για να προσφέρουν μουσική σε όλες τις άλλες πλατφόρμες ροής.

Και το TikTok προσφέρει εξαιρετικά ευνοϊκούς όρους, τουλάχιστον για τον πρώτο χρόνο: Οι καλλιτέχνες αρχικά διατηρούν το 100% των δικαιωμάτων τους όταν χρησιμοποιούν την εταιρεία ως διανομέα. Αυτός ο αριθμός πέφτει στο 90% — συγκρίσιμος με το Stem, μια άλλη πολύ γνωστή επιλογή διανομής — εάν συνεχίσουν να εργάζονται με το TikTok μετά από αυτήν την περίοδο, αν και δεν απαιτούνται ενέργειες για να το κάνουν.

Όπως πολλοί από τους ανταγωνιστές της εφαρμογής, η TikTok υπόσχεται επίσης να προσφέρει γρήγορη και διαφανή λογιστική διαχείριση δικαιωμάτων μέσω του SoundOn. Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, λέει ότι θα παρέχει σχεδόν ενημερωμένα αναλυτικά στοιχεία για να δείξει στους πελάτες διανομής πώς αποδίδει η μουσική τους στην εφαρμογή και να τους βοηθήσει να βελτιώσουν την απήχησή τους μέσω «μιας σειράς εργαλείων προώθησης» και «συμβουλών ειδικών από μια αφοσιωμένη ομάδα καλλιτεχνών SoundOn." Και το SoundOn είναι πολύ ευέλικτο, χαρούμενο που συμμετέχει σε ένα μενού επιλογών που είναι διαθέσιμο σε έναν καλλιτέχνη: Η Muni Long διένειμε τα τραγούδια της στο TikTok μέσω SoundOn για να έχει καλύτερα αναλυτικά στοιχεία και βοήθεια στην εφαρμογή, αλλά χρησιμοποίησε μια άλλη υπηρεσία για να ωθήσει τη μουσική της στα παραδοσιακά υπηρεσίες ροής.

Οι μάνατζερ των οποίων οι καλλιτέχνες έχουν δοκιμάσει το SoundOn λένε ότι φαίνεται ιδιαίτερα ελκυστικό για όσους δεν θέλουν να υπογράψουν με μια μεγάλη εταιρεία, παρέχοντας την ευκαιρία να σφυρηλατήσουν μια δυνητικά γόνιμη σχέση με την πιο σημαντική πλατφόρμα στη μουσική αυτή τη στιγμή — και να το κάνουν χωρίς να δώσουν τίποτα επάνω (τουλάχιστον για εκείνο το πρώτο έτος). Οι ίδιοι μάνατζερ ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι όταν υποθέτουν ότι το SoundOn θα μπορούσε τελικά να αρχίσει να προσφέρει προκαταβολές σε πολυπόθητες πράξεις, πράγμα που σημαίνει ότι θα άρχιζε να ανταγωνίζεται πιο γνωστές εταιρείες διανομής όπως η Sony's Orchard. Και επιπλέον, οι μάνατζερ είπαν ότι εάν η TikTok διένειμε περισσότερες από τις επιτυχίες που έγιναν viral στην πλατφόρμα της, αυτό θα έδινε στην εταιρεία πρόσθετη ευελιξία να συγχρονίσει αυτήν τη μουσική χωρίς να χρειάζεται να αντιμετωπίσει τη γραφειοκρατία μεγάλων δισκογραφικών.

Ενώ η Muni Long είναι η πιο επιτυχημένος συνεργάτης του SoundOn μέχρι σήμερα, δεν είναι η μόνη ιστορία επιτυχίας. Η Αγγλίδα τραγουδίστρια Chloe Adams συνεργάστηκε με την υπηρεσία για να κυκλοφορήσει το "Dirty Thoughts", ένα σινγκλ που παραμένει μοναχικά σαρκικό ακόμα και όταν παίζει με αλλαγές τέμπο. έχει συγκεντρώσει σχεδόν 10 εκατομμύρια ροές στο Spotify.

Η πιο πρόσφατη πιθανή ανακάλυψη προήλθε από τον Ινδονήσιο τραγουδιστή Fabio Asher, ο οποίος συνδέθηκε με τους SoundOn για να κυκλοφορήσει το ντεμπούτο σινγκλ του, μια quavery power μπαλάντα με τίτλο "Bertahan Terluka". Έκανε το ντεμπούτο του στο Νούμερο 163 στο Spotify Top 200 στην Ινδονησία στις 25 Φεβρουαρίου.

Οι δημιουργοί του TikTok χρησιμοποιούν αποξηραμένα λουλούδια για να φτιάξουν έργα τέχνης. Μέχρι την Τρίτη, το "Bertahan Terluka" είχε ανέβει στο Νούμερο Τέσσερα και κέρδιζε περισσότερες από 300.000 ροές την ημέρα. Τέτοια άλματα σίγουρα θα ιντριγκάρουν άλλους ανεξάρτητους ηθοποιούς που θέλουν να ξεκινήσουν την καριέρα τους με τη βοήθεια της προωθητικής δύναμης του TikTok. «Έχουμε ακούσει από πολλούς καλλιτέχνες ότι όταν ανεβάζουν μουσική στο TikTok, νιώθουν σαν να μπαίνουν σε έναν χώρο, αλλά δεν μπορούν να βρουν το δρόμο για τη σκηνή… επειδή η πλατφόρμα είναι απλά τόσο μεγάλη», είπε ο Obermann.

Με πληροφορίες από το Rolling Stone